Vanlige spørsmål (FAQ)

 

Leveranse

 

Hvor lang er leveransetiden?

Vår leveransestid er normalt 2-5 virkedager. Dersom du har valgt et tilpasset produkt som f.eks racketstrenging, kan det i noen tilfeller ta ytterligere 1–2 dager.

 

Leveransekostnader

Vi sender alle våre pakker med Bring og fraktkostnaden er 69 kr.

 

Er det mulig å hente en pakke hos dere?

Vi har dessverre ingen fysisk butikk, kun nettbutikk, men vi har en leveringstid på 2-5 virkedager og jobber hele tiden med å sende bestillingen din så raskt som mulig.

 

Hvor er pakken min?

Så snart vi har sendt bestillingen din, vil du motta en e-post med en sporingslink som gir deg tilgang til å se status for din levering. Du vil se sporing på pakken når Posten har mottatt den på sin terminal, men dersom du ikke kan se noen sporing etter 3 dager, vennligst kontakt vår kundeservice på e-postadressen info@racketspesialisten.no.

Dersom du har spørsmål eller problemer med leveransen din, kan du også kontakte Posten/Bring på:
22 03 00 00.

 

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Pakker som ikke hentes sendes automatisk tilbake til oss etter 14 dager. Dersom en pakke kommer tilbake urørt, vil den håndteres som en retur. En retur koster 59 kr og trekkes automatisk fra beløpet som skal refunderes.  

 

 

Bestilling

 

Kansellere en bestilling?

Har du bestilt feil eller angrer du på kjøpet? Så lenge bestillingen din ikke er sendt fra oss, kan vi kansellere den. Vi jobber alltid med å sende bestillingen din så fort som mulig, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg så fort vi kan.

 

Hvordan vet jeg om en vare er tilbake på lager?

Vi anbefaler at du oppgir e-postadressen din for å overvåke produktet du ønsker. Du vil da motta en e-post så snart det er tilbake på lager. Dette gjør du på produktsiden under "Din vare er utsolgt". Trenger du rask varsling er du også velkommen til å kontakte oss så kommer vi tilbake til deg når produktet forventes å være tilbake på lager.

 

Jeg har noe jeg vil ta opp med Racketspesialisten som håndterer bestillingen min

Har du noe du ønsker å formidle til den som håndterer bestillingen din, går det fint å skrive dette under "Melding" som du finner i kassen i forbindelse med kjøpet ditt.

Dersom du har et spesifikt ønske om å f.eks. bestille en lettest mulig utgave av en padelmodell, få din tennis/squash/badmintonracket spent med en spesifikk streng som ikke tilbys under produktet eller lignende spørsmål, anbefaler vi at du kontakter oss på e-post eller telefon før kjøpet. Det kan være greit å ha dialogen på forhånd for å se om vi kan oppfylle ditt ønske og om det kan tilkomme noen ekstra kostnader.

 

Jeg ser at produktet jeg vil kjøpe er billigere hos en annen forhandler, vil dere matche den prisen?

Vi i Racketspesialisten tilbyr deg en prisgaranti, som gjør at du kan føle deg trygg på at du alltid kjøper produktene dine hos oss til den absolutt beste prisen.

Dersom du mot alle odds ved kjøp finner en vare til lavere pris inkludert frakt hos en annen norsk forhandler, matcher vi selvfølgelig dette. I tillegg trekker vi ytterligere 5 % som takk for hjelpen da vi alltid strever etter å tilby de beste prisene på markedet. Det eneste som kreves av deg er at du kan underbygge prisen med en generell katalog, prisliste eller annonse. Lavesteprisgarantien gjelder under forutsetning av at butikken med lavere pris har varen på lager for omgående levering og at den påberopes ved kjøp som oppgitt.

Dersom det som er beskrevet ovenfor gjelder ditt kjøp, kan du gjerne skrive i meldingsboksen i kassen hvilken nettside du påberoper deg prisgarantien mot, så sørger vi for å justere prisen så snart vi mottar din bestilling.

 

 

Retur/klage

 

Hvordan gjør jeg en retur?

Du har 60 dagers åpent kjøp. Vi har lagt med en Posten/Bring-returseddel i leveransen - klistre på medfølgende returseddel og levere den til ditt Posten-ombud. Mangler du følgeseddel så ta gjerne kontakt med vår kundeservice så får du en ny.

Vi aksepterer kun returer som kommer tilbake med vår returfraktseddel. En retur koster 59 kr og trekkes automatisk fra beløpet som skal refunderes. Returseddel brukes kun ved heving av kjøp eller ved reklamaasjon – kontakt først kundeservice i slike tilfeller.

Husk å sende inn varen i en beskyttende emballasje slik at produktet og originalemballasjen ikke blir skadet. En skoboks skal for eksempel ha en ytteremballasje slik at den ikke blir ødelagt under transport.

 

Jeg ønsker å bytte til et annet produkt

Vi tillemper oss kun åpent kjøp. Hvis du ønsker et annet produkt, legg inn en ny bestilling. Du returnerer den gamle til oss og vi ordner deretter refusjon så snart vi har mottatt varen(e) i retur. En retur koster 59 kr og trekkes automatisk fra beløpet som skal refunderes.

 

Refusjon

Når vi har registrert din retur på vårt lager, vil du motta en bekreftelse på e-post og din betaling vil bli justert. Det kan ta mellom 3-7 virkedager fra vi mottar returen din.

Hvis du har spørsmål om betalingen, kan du også kontakte vår partner Svea:

E-post: ehandel.no@svea.com
Telefon: 73 93 06 70

 

Hvordan gjør jeg en reklamasjon?

Har du en ødelagt eller defekt vare, send oss ​​en e-post på info@racketspesialisten.no. Legg med ditt ordrenummer og en beskrivelse av skaden, samt bilder av skaden/produktet slik at vi får et klart helhetsbilde av saken.

 

Jeg har en racketskade, hva gjelder?

Hvis racketen din har blitt skadet i kontakt med noe annet enn ballen, dekkes det ikke av garantien og kan derfor ikke kreves. For at en reklamasjon skal dekkes av garantien må det være en produksjonsfeil, noe som ikke er tilfelle dersom racketen treffer vegg/glass/gulv/nett.

 

Garanti på sener?

Normal slitasje som senebrudd på en racket dekkes ikke av vår eller leverandørenes garanti.

 

 

Betaling

 

Betalingsalternativ

Vi tilbyr ulike betalingsløsninger i samarbeid med Svea Checkout hvor du kan handle raskt og enkelt med kort, faktura, delbetaling og direktebetaling via bank. Les mer under våre leveringsbetingelser for kjøp.

Kjøp- og leveransevilkår

 

Jeg har ikke mottatt min faktura?

Fakturaen utstedes av Svea Ekonomi og sendes til oppgitt e-postadresse når vi sender din bestilling. Dersom du ikke har mottatt fakturaen kan du også logge inn på Svea Ekonomi for å se din faktura der under «Dine sider». Det er selvfølgelig også mulig å kontakte vår kundeservice så sørger vi for at fakturaen blir sendt ut.

 

Jeg skal returnere varen, må jeg fortsatt betale fakturaen?

Som kunde er du alltid ansvarlig for å betale din faktura i henhold til oppgitt forfallsdato, selvom du returnerer varen din. Vi anbefaler at du logger inn på dine sider hos Svea, hvor du kan sette fakturaen på pause, mens du venter på at returen skal behandles. Du kan også nå Svea på 73 93 06 70 dersom du ønsker hjelp til å sette fakturaen på pause. Når returen er håndtert vil du motta tilbakemelding på epost fra både oss og Svea.

Du kan også betale hele fakturaen, da får du refundert beløpet når returen er håndtert. Svea Ekonomi vil da kontakte deg via e-post for å få riktig kontoinformasjon for refusjonen. Her anbefaler vi at du logger inn på sidene dine hos Svea og registrerer kontoen din på forhånd for smidigere håndtering.

 

Jeg har returnert deler av bestillingen min. Når får jeg en ny faktura?

Du vil motta tilbakemelding på e-post så snart returen din er behandlet. I forbindelse med dette vil Svea sende deg en kredittfaktura på e-post. Du kan deretter trekke denne kreditten fra den opprinnelige fakturaen for å få beløpet som gjenstår å betale. Logger du inn på Svea får du bedre oversikt over dine fakturaer.

 

 

Gavekort/verdikode

 

Hvordan bruker jeg gavekortet/verdikoden?

Du oppgir gavekortnummer/verdikode i feltet under "Har du verdikode?" i kassen. Verdien du har på ditt gavekort/verdikode blir da trukket fra beløpet du må betale. Dersom ditt gavekort/verdikode overstiger beløpet du må betale, er det resterende beløpet tilgjengelig med samme kode ved neste kjøp.

 

Hvordan bruker jeg flere gavekort på én bestilling?

Du kan kun bruke ett gavekort per bestilling. Har du flere gavekort du ønsker å bruke til ett kjøp, send oss ​​en e-post på info@racketspesialisten.no så kan vi hjelpe deg med det.

 

 

Produktspørsmål

 

Jeg sliter med å velge hvilket produkt jeg skal kjøpe.

Vi forstår at det kan være en jungel til tider, vennligst ta en titt på våre produktanmeldelser, samt les guidene våre. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å maile eller ringe vår kundeservice.

Kjøpeguide

 

 

 

 

 

© 2023 Racketspesialisten. All rights reserved.